

VOLBY DO KRAJE
začnou za
Plán na spravování Webu, Facebooku a online kampaní a jaké výhody cílená práce přinese
Níže jsou načrtnuty strategie šíření a hlavních kroků, které jsou online (Web, Příspěvky, Facebook, Emailing). Fyzickou kampaň má pouze podpořit. A dát jí další rozměr propagace.
Webové stránky Trikolora Olomoucký kraj
Získat příspěvky od sponzorů a růst peněz na volby
Facebook Trikolora Olomoucký kraj
Emailová kampaň a zajímavé informace
Webové stránky Trikolora Olomoucký kraj
Několik důvodů, proč je opravdu důležité mít vlastní stránky Trikolóra Olomoucký kraj.
Není to jednorázový web, ale stránka, která může sloužit Trikolóře několik let.
- 1Prostor, kde lidé najdou aktuální informace a program pro Olomoucký kraj
- 2Webové stránky mohou být použity dlouhodobě i pro další budoucí volby a šíření informací
- 3Velmi užitečný nástroj k získávání finančních prostředků pro kampaň a volby
- 4Nástroj, který může pracovat i ve chvíli, kdy spíme, 24/7, sbíráním emailů
- 5Využití k vkládání článků z novin, periodik, vlastních názoru formou "blogu"
- 6Možnost propojení s platformou YouTube. Lidé stráví více času přímo na webu
- 7Propojením emailingové aplikace můžeme zájemcům rozesílat program přímo do mobilu, tabletu či notebooku
Jak by mohl web vypadat a jeho důležité prvky
Vzorem pro vizualizaci by mohl být web lídra krajských voleb Trikolóry Olomouckého kraje Zuzany Majerové Zahradníkové. Přidat by se mohlo několik prvků, které budou pro Trikoloru a volby důležité:
- 1Prostor pro NEWS a články (ukázka níže)
- 2Aplikace, která dokáže návštěvníkům, kteří zadají email odeslat například Program Trikolory (funguje 24/7)
- 3Stránka s popisem, jak mohou lidé Trikoloru podpořit jak finančně, tak třeba dobrovolnicky
- 4Pracovat cíleně s tlačítky sociálních sítí, vyladit Facebookové atributy
Možné volné názvy domén webu
Pro web je dobré vybrat něco jednoduchého na zapamatování s dlouhodobým přesahem. Předvybrali jsme tři pěkné možnosti. Delší trikoloraolomouckykraj.cz, kratší trikoloraok.cz a návaznou na hlavní stránku volimtrikoloruok.cz. Je potřeba je pak dobře komunikovat. Prozatím jsou všechny varianty volné.
Získat příspěvky od sponzorů a růst peněz na volby
Cílený nástroj pro získávání finančních prostředků. Stránka na webu, která bude zaměřená na vysvětlení, proč je důležité podpořit právě Trikolóru.
Metoda, kterou využívali ve svých prezidentských kampaních i Donald Trump a Barack Obama
Cíleným šířením a doporučením tým Baracka Obamy vybral na příspěvcích od voličů 4,4 miliony dolarů (čtyřnásobek oproti konkurenci) a získal přes 16 milionů emailových adres (osminásobek), na které posílal zprávy a informace. Nejen tím získal v den voleb více hlasů, než jeho konkurent. Šlo o strategii, která se dá rozumně zkopírovat.
Podobným přístupem vyhrál volby i Donald Trump, který využil i velmi silnou strategii na Facebooku.
Příkladem může být formulář z celorepublikové stránky Trikolóry. Jen by bylo dobré s ní více a cíleněji pracovat. Příspěvek by se odlišil variabilním symbolem tak, aby bylo jasné, že finanční příspěvky patří do rozpočtu Trikolóry Olomouckého kraje.
Facebook Trikolora Olomoucký kraj
Facebooková stránka je nástroj, který může správným používáním relativně levně oslovit velký počet potenciálních voličů. Vzorem pro práci může být Facebookový profil předsedy hnutí Trikolóra Václava Klause ml. a nebo první místopředsedkyně Zuzany Majerové Zahradníkové.
Aktuálně (5.6.2020) je na stránce 1.189 LIKE a dosah stránky je 4.674 uživatelů.
Stránka má obrovský potenciál, když se s ní bude dobře pracovat:
- Upravit stránku a její uživatelnost
- Vkládat fotky, videa, odkazy na web
- Cílit na voliče Trikolóry
- Pracovat s přirozeným sdílením (připravit předem)
- Pracovat s událostmi
- Potenciál 20 - 70.000 uživatelů / měsíčně
- Postupně dosáhnout 100 - 150.000 uživatelů / měsíčně
- Cílený růst LIKE stránky (potenciál je 4 - 6.000 LIKE)
- Placenou reklamu zadávat až po cíleném přirozeném šíření
- Dostávat uživatele na web (získat email, podporovatele, příspěvky)
Emailová kampaň a zajímavé informace
Emailové kampaně jsou nástroj, které ostatní politické strany hrubě podceňují. Přitom jsou-li správně nastaveny, mohou být velkým přínosem pro růst voličů Trikolóry.
První možnost získávání emailů
Odeslání programu Trikolóry žadatelům na email v podobě pdf, epub pro snadnější čtení.
Příkladem může být všude propíraná kniha z volebního týmu ANO 2011 "O čem sním, když spím", kterou si stálo přes 250.000 uživatelů a věřím, že většina z nich ji i minimálně prolistovala. Tým tím získal 250.000 emailových adres, na které mohl posílat další informace.
Tím se stalo, že s touto stranou většina lidí strávila čtením přirozeně mnohem více svého volného času, než s ostatními stranami. Zapisovala se důsledněji do voličovi paměti.
Druhá možnost získávání emailů
Dát možnost návštěvníkům stránky přihlásit se do zasílání newslatterů.
Musí se nastavit pravidelnost zasílání. V emailu bude uživatel VŽDY naveden na web Trikolóry. Kde potom může strávit více času s dalšími tématy, které na webu najde.
Příkladem může být opět Donald Trump. Jinak v systému rozesílání je nastaveno, že se lidé od rozesílání mohou kdykoli dobrovolně odhlásit.
Statistiky z minulých krajských voleb 2016
Podle statistik 75 % voličů před volbami jsou nerozhodnutí a rozhodují se na poslední chvíli. S čímž se dá velmi dobře pracovat. Cíleně ovlivnit právě tuto skupinu.
Účast ve volbách
V roce 2016 se z celkového počtu 518.478 zapsaných voličů bylo 171.901 platných volebních hlasů, což je 33,20 procent.
Velký potenciál
Aktuálně má Trikolóra v Olomouckém kraji velký potenciál, jak se dají budoucí voliči oslovit. Spousta kroků se dá zautomatizovat a zjednodušit. Na každou část je potřeba mít předem stanovenou strategii. Pomáhá to v realizaci. Spojením společných sil všech kandidátů a dobrovolníků mohou všechny části růst. Vše se bude odvíjet od energie, úsilí a pozornosti, které budou členové jednotlivým částem dávat. Odhad čísel růstu:
Facebooková stránka dosah | 100.000 - 150.000 uživatelů / měsíčně |
---|---|
Facebooková stránka LIKE | 4.000 - 6.000 uživatelů |
Emaily pro kampaně a šíření informací | 5.000 - 8.000 emailů |
Cílený výběr příspěvků (navíc) | 100.000 - 250.000 Kč |
Návštěvníků webové stránky | 3.000 - 7.000 / měsíčně |