VOLBY DO KRAJE

začnou za

Plán na spravování Webu, Facebooku a online kampaní a jaké výhody cílená práce přinese

Níže jsou načrtnuty strategie šíření a hlavních kroků, které jsou online (Web, Příspěvky, Facebook, Emailing). Fyzickou kampaň má pouze podpořit. A dát jí další rozměr propagace.

Webové stránky Trikolora Olomoucký kraj

Smyslem webu je dlouhodobě dát možnost zájemcům zjistit ucelené aktuální informace o Trikoloře. Možnost stáhnout si do mobilu či notebooku Program strany. Sbírání emailů pro pravidelnou komunikaci.
Více informací →

Získat příspěvky od sponzorů a růst peněz na volby

Na webu můžeme velmi dobře popsat možnost podpory Trikolory a navést zájemce k realizaci platby příspěvku pro Trikoloru. Můžeme tím zvýšit množství peněz na volby a další potřebné činnosti, které se budou realizovat.
Více informací →

Facebook Trikolora Olomoucký kraj

Smyslem Facebookové stránky je zasáhnout největší možný počet potenciálních voličů. Pravidelně, strategicky. Je to kanál, který může levně dostat zájemce na web a tam je navést na další informace a reakce.
Více informací →

Emailová kampaň a zajímavé informace

Pomocí webu sbírat emaily potenciálních voličů a příznivců Trikolory, pravidelně s nimi komunikovat, informovat je po problémech kraje a jejich možných řešení, používat emaily k pozvání na akce Trikolory. Dlouhodobá databáze.
Více informací →

Webové stránky Trikolora Olomoucký kraj

Několik důvodů, proč je opravdu důležité mít vlastní stránky Trikolóra Olomoucký kraj.
Není to jednorázový web, ale stránka, která může sloužit Trikolóře několik let.

  • 1
    Prostor, kde lidé najdou aktuální informace a program pro Olomoucký kraj
  • 2
    Webové stránky mohou být použity dlouhodobě i pro další budoucí volby a šíření informací
  • 3
    Velmi užitečný nástroj k získávání finančních prostředků pro kampaň a volby
  • 4
    Nástroj, který může pracovat i ve chvíli, kdy spíme, 24/7, sbíráním emailů
  • 5
    Využití k vkládání článků z novin, periodik, vlastních názoru formou "blogu"
  • 6
    Možnost propojení s platformou YouTube. Lidé stráví více času přímo na webu
  • 7
    Propojením emailingové aplikace můžeme zájemcům rozesílat program přímo do mobilu, tabletu či notebooku

Jak by mohl web vypadat a jeho důležité prvky

Vzorem pro vizualizaci by mohl být web lídra krajských voleb Trikolóry Olomouckého kraje Zuzany Majerové Zahradníkové. Přidat by se mohlo několik prvků, které budou pro Trikoloru a volby důležité:

  • 1
    Prostor pro NEWS a články (ukázka níže)
  • 2
    Aplikace, která dokáže návštěvníkům, kteří zadají email odeslat například Program Trikolory (funguje 24/7)
  • 3
    Stránka s popisem, jak mohou lidé Trikoloru podpořit jak finančně, tak třeba dobrovolnicky
  • 4
    Pracovat cíleně s tlačítky sociálních sítí, vyladit Facebookové atributy

Možné volné názvy domén webu

Pro web je dobré vybrat něco jednoduchého na zapamatování s dlouhodobým přesahem. Předvybrali jsme tři pěkné možnosti. Delší trikoloraolomouckykraj.cz, kratší trikoloraok.cz a návaznou na hlavní stránku volimtrikoloruok.cz. Je potřeba je pak dobře komunikovat. Prozatím jsou všechny varianty volné.

Získat příspěvky od sponzorů a růst peněz na volby

Cílený nástroj pro získávání finančních prostředků. Stránka na webu, která bude zaměřená na vysvětlení, proč je důležité podpořit právě Trikolóru.

Metoda, kterou využívali ve svých prezidentských kampaních i Donald Trump a Barack Obama

Cíleným šířením a doporučením tým Baracka Obamy vybral na příspěvcích od voličů 4,4 miliony dolarů (čtyřnásobek oproti konkurenci) a získal přes 16 milionů emailových adres (osminásobek), na které posílal zprávy a informace. Nejen tím získal v den voleb více hlasů, než jeho konkurent. Šlo o strategii, která se dá rozumně zkopírovat.

Podobným přístupem vyhrál volby i Donald Trump, který využil i velmi silnou strategii na Facebooku. 

Příkladem může být formulář z celorepublikové stránky Trikolóry. Jen by bylo dobré s ní více a cíleněji pracovat. Příspěvek by se odlišil variabilním symbolem tak, aby bylo jasné, že finanční příspěvky patří do rozpočtu Trikolóry Olomouckého kraje. 

Facebook Trikolora Olomoucký kraj

Facebooková stránka je nástroj, který může správným používáním relativně levně oslovit velký počet potenciálních voličů. Vzorem pro práci může být Facebookový profil předsedy hnutí Trikolóra Václava Klause ml. a nebo první místopředsedkyně Zuzany Majerové Zahradníkové.

Aktuálně (5.6.2020) je na stránce 1.189 LIKE a dosah stránky je 4.674 uživatelů.

Stránka má obrovský potenciál, když se s ní bude dobře pracovat: 

  1. Upravit stránku a její uživatelnost
  2. Vkládat fotky, videa, odkazy na web
  3. Cílit na voliče Trikolóry
  4. Pracovat s přirozeným sdílením (připravit předem)
  5. Pracovat s událostmi
  6. Potenciál 20 - 70.000 uživatelů / měsíčně
  7. Postupně dosáhnout 100 - 150.000 uživatelů / měsíčně
  8. Cílený růst LIKE stránky (potenciál je 4 - 6.000 LIKE)
  9. Placenou reklamu zadávat až po cíleném přirozeném šíření
  10. Dostávat uživatele na web (získat email, podporovatele, příspěvky)

Emailová kampaň a zajímavé informace

Emailové kampaně jsou nástroj, které ostatní politické strany hrubě podceňují. Přitom jsou-li správně nastaveny, mohou být velkým přínosem pro růst voličů Trikolóry.

První možnost získávání emailů

Odeslání programu Trikolóry žadatelům na email v podobě pdf, epub pro snadnější čtení.

Příkladem může být všude propíraná kniha z volebního týmu ANO 2011 "O čem sním, když spím", kterou si stálo přes 250.000 uživatelů a věřím, že většina z nich ji i minimálně prolistovala. Tým tím získal 250.000 emailových adres, na které mohl posílat další informace. 

Tím se stalo, že s touto stranou většina lidí strávila čtením přirozeně mnohem více svého volného času, než s ostatními stranami. Zapisovala se důsledněji do voličovi paměti.

 

Druhá možnost získávání emailů

Dát možnost návštěvníkům stránky přihlásit se do zasílání newslatterů. 

Musí se nastavit pravidelnost zasílání. V emailu bude uživatel VŽDY naveden na web Trikolóry. Kde potom může strávit více času s dalšími tématy, které na webu najde.

Příkladem může být opět Donald Trump. Jinak v systému rozesílání je nastaveno, že se lidé od rozesílání mohou kdykoli dobrovolně odhlásit. 

Statistiky z minulých krajských voleb 2016

Podle statistik 75 % voličů před volbami jsou nerozhodnutí a rozhodují se na poslední chvíli. S čímž se dá velmi dobře pracovat. Cíleně ovlivnit právě tuto skupinu.

Účast ve volbách

V roce 2016 se z celkového počtu 518.478 zapsaných voličů bylo 171.901 platných volebních hlasů, což je 33,20 procent. 

Voliči v seznamech

Velký potenciál

Aktuálně má Trikolóra v Olomouckém kraji velký potenciál, jak se dají budoucí voliči oslovit. Spousta kroků se dá zautomatizovat a zjednodušit. Na každou část je potřeba mít předem stanovenou strategii. Pomáhá to v realizaci. Spojením společných sil všech kandidátů a dobrovolníků mohou všechny části růst. Vše se bude odvíjet od energie, úsilí a pozornosti, které budou členové jednotlivým částem dávat. Odhad čísel růstu:

Facebooková stránka dosah100.000 - 150.000 uživatelů / měsíčně
Facebooková stránka LIKE4.000 - 6.000 uživatelů
Emaily pro kampaně a šíření informací5.000 - 8.000 emailů
Cílený výběr příspěvků (navíc)100.000 - 250.000 Kč
Návštěvníků webové stránky3.000 - 7.000 / měsíčně

Máte otázku, zajímá vás více?

Napište nám zprávu

Ceník našich služeb a konzultací ZDE